اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیورزشی

المپیک 2024 پاریس.. تیم ملی مراکش به دنبال شکستن دور گروهی است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، تیم ملی مراکش در آرزوی شکستن طلسم حذف از مرحله گروهی رقابت های فوتبال در بازی های المپیک است که برای هشتمین بار در المپیک پاریس شرکت می کند.

فقط یک بار تیم اطلس موفق شد مرحله گروهی را پشت سر بگذارد و آن هم خیلی وقت پیش، مخصوصاً در دومین حضور در مونیخ در سال 1972 که در رده دوم (گروه اول) به پایان رسید، اما در مرحله گروهی نیز بازی کردند. در دور دوم و پس از سه شکست در رده آخر (گروه) به پایان رسید.

مراکش در هفت مسابقه قبلی خود پر از امید برای رفتن به این رقابت ها بود، اما هر بار با نوستالژی ظاهر شد، اما این بار مصمم است با توجه به درخشش اخیر فوتبال مراکش، جنجال خود را بشکند در مرحله جهانی، تیم اول می تواند با تاج گذاری تیم المپیک خود با عنوان قهرمانی کشورهای آفریقایی برای اولین بار در تاریخ، به دستیابی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی قطر و چهارمین یا قاره ای دست یابد. .

– “مقابله با مشکلات و غلبه بر آنها” –

مربی او، طارق الساکتوی، جانشین هموطنش عصام الشرعی که به قهرمانی کشورهای آفریقایی برای المپیکی ها دست یافت، بر تمایل زیاد خود در کنار مسئولین بازی در کشور برای تغییر تاکید کرد. این تصویر و رفتن به دورترین نقش ممکن در پاریس، با وجود سختی کار.

وی گفت: گروه ما مانند همه گروه های حاضر در مسابقات قوی است زیرا وقتی به این سطح می رسد رقابت بالاست و همه تیم ها آرزوی کسب نتایج مثبت و سخت کردن کار را برای حریفان خود دارند.

وی افزود: “اما این ما هستیم که باید با این مشکلات روبرو شویم و با پیروزی در مسابقات خود بر آنها غلبه کنیم. ما به خوبی می دانیم که پیروزی آسان نخواهد بود و حریفان به ما نداده اند. ما منتظر هدیه نخواهیم بود. از رقبای ما، اما ما باید به دنبال آن بگردیم و آن را ربودیم.”

این قرعه کشی مراکش را در گروه دوم در کنار آرژانتین قهرمان سال های 2004 و 2008 اوکراین و عراق قرار داد و از 24 ژوئیه سال جاری مبارزات خود را با گروه اول آغاز خواهد کرد.

تیم المپیک مراکش، قهرمان قاره آفریقا، با توجه به تقویت تیمش با ارکان اصلی تیمی که در جام جهانی قطر به رهبری فرانسوی پاری سن ژرمن در جام جهانی قطر عملکرد خوبی داشت، از سلاح های لازم برای رسیدن به دورتر در رقابت ها برخوردار است. اشرف حکیمی مدافع و منیر المحمدی دروازه بان که اخیراً پس از پایان مسابقات به RS Berkane منتقل شده اند، قرارداد او با الوحده عربستان سعودی و سفیان رحیمی، وینگر اماراتی العین است که بهترین گلزن این مسابقات شد. لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی امسال.

بنیامین بوچواری، هافبک فرانسوی سنت اتین گفت که این سه نفر، حکیمی، محمدی و رحیمی، “یک بازیکن بزرگ برای تیم المپیک خواهند بود. ما تیم خوبی داریم.”

وی افزود: رویارویی با آرژانتین که بازیکنان ممتازی را در اختیار دارد و بلافاصله پس از آن با اوکراین کلید صعود خواهد بود و امیدواریم نتایج خوبی کسب کنیم.

علاوه بر این سه نفر بالای سن قانونی (23 سال)، تیم المپیک مملو از بازیکنان آینده‌داری است که جایی برای خود در رده‌های شیرهای اطلس پیدا کرده‌اند، مانند بلال الخانوس، بازیکن بلژیکی گنک، بازیکن ایتالیایی. اسامه الازوزی هافبک بولونیا، عبدالصمد الزالزولی وینگر اسپانیایی رئال بتیس و امیر ریچاردسون هافبک فرانسوی ریمز، الیاس آخوماخه ویارئال و الیاس بنسگیر مهاجم فرانسوی موناکو.

– “عقلانی عمل کن” –

الساکتوی علاقه مند به انجام بازی های تدارکاتی دوستانه در غیاب هواداران و رسانه ها بود و در این باره اظهار داشت: «من عصبانیت هواداران را از حضور نداشتن در مسابقات و ارزیابی سطح بازیکنانمان درک می کنم، اما این در حد است. چارچوب برنامه تدارکاتی ما است تا بتوانیم در بهترین سطوح خود باشیم و حریفان خود را غافلگیر کنیم.»

وی ادامه داد: ما به دنبال این بودیم که منطقی کار کنیم، هدف اول ما رسیدن به دور دوم است که پس از آن همه درها بسته می شود و ما حق مشروعی برای ادامه رویای خود خواهیم داشت.

السکیتوی خاطرنشان کرد که “به دلیل امتناع بسیاری از باشگاه ها از مجوز حضور بازیکنان خود در انتخاب ترکیب نهایی، مشکلات بزرگی پیدا کرده است”، اما او تمام تلاش خود را برای اطمینان از حضور بهترین عناصر انجام داد.

مراکش روی حضور ابراهیم دیاس ستاره خود حساب می کرد، اما تیمش، رئال مادرید، مانند همه بازیکنانش، از جمله ستاره تازه وارد فرانسوی اش، کیلیان امباپه، از دادن مجوز به او خودداری کرد.

پی اس وی آیندهوون هلند همچنین اجازه نداد اسماعیل صیبری هافبک خود که یکی از قهرمانان قاره بود در این تیم شرکت کند، در حالی که شادی ریاض مدافع قبل از اینکه بعد از باشگاه جدیدش، کریستال پالاس، باشگاه انگلیسی که از رئال بتیس اسپانیا به رده های خود منتقل شد و از آزادی او برای المپیک خودداری کرد زیرا این مسابقات از سوی فدراسیون بین المللی بازی به رسمیت شناخته نمی شود.

تیم ملی مراکش در اولین بازی خود چهارشنبه هفته آینده در ورزشگاه Geoffroy-Guichard در سنت اتین به مصاف آرژانتین می رود، سپس شنبه هفته آینده در همین ورزشگاه به مصاف آرژانتین می رود و در 30 ماه جاری در ورزشگاه آلیانز ریویرا در نیس به مصاف عراق می رود. .

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا